Friday, October 8, 2010

Jom usha group frenzyfm Mari Belajar Bahasa Arab

Uit!! Aku terkejut ni..group bahasa Arab de sini?Aku join aku join.. tika itu jugak..hehe..

Aku memang teringin sangat nak belajar bahasa Arab nih.. Ye aku solat kalo boleh nak le faham ape aku baca dan solat pada Allah..Aku takat hafal je maknanya..hmm ..tak reti hafal bebanyak..Yang paling terer aku reti faham secara automatik..cam bismillah,Allahu akbar,Alhamdulillah,ala sikit je.. nah linknya sini..korang join ar

lagi aku terkejut mr rain ni yang selalu yang ade kat cbox tu..ni profilenya sini ko klik la..

Rain ni kalo berborak dengan aku tak pernah bagitau pun dia ade group best.Pe kedaud la ko ni rain.Sampai hati..Yang dia tau meneka aku ni lelaki ke pompuan..haha..sibuk je..haha

Haa korang join ar group bahasa Arab ni.. ni la linknya.. sini ko klik lagi..


marile..marile..

Mari belajar bahasa arab..

group diskusinya boleh tahan membantu. korang yang penah pegi skolah agama ke atau belajar bahasa arab..cuba-cuba la hantar material@bahan ke sini.Dengan syarat korang member frenzy sini...Kalo korang tak jadi member,korang cuma ley baca dan usha je la..haha..

Ok jom siasat sikit pasal leadernya si rain.. nama dia la rain..entah le apsal nama dia rain.korang tanya la dia..
Pandai nyanyi ke dia?menari?hehe sebab tu la korang kena tengok profile frenzynya ye..

Korang kalo pegi profile frenzynya..Akan nampak link ke blognya ..sini le ko klik lagi


bawah perkataa "Rain delights" tu korang klik la satu persatu..
Ada "Rain garden"(yang tu web rasmi dia kot..ade artikel2 dari akhbar)
Ada " Rain Videos" (bukan video dia tengah main hujan ye..korang usha je la)
 Ada "Kord gitar" (suka main muzik rain ni rupanya) 
Ada "Biskut jejari oat" (cool eh dia menjual cookies)
 Ada "Popia nestum" (Ko buat ke rain?)
 Korang explorain je la ye..klik2 kat tab blognya ni..
Ok berbalik pada tabnya.bawah tab itu ada cam tempat carian "kisah-kisah nabi"
 Kira cermat jugak la Mr rain ni buat blog dan senang kita nak mencari..



haa kalo tengok pegi blog dia..klik2 la.Banyak korang boleh belajar..Mesti ko boleh jadi baik macam rain..hehe.kan kan..

Tapi kalo korang nak mencari camna nak menyelesaikan masalah kemarau, boleh kot tnya Rain ni..huhu gurau je rain..ko jangan petir aku lak..hehe

Tapi,ko tau tak rain ..Dalam blog rain delights ni aku suka baca pasal adab ni..

Aku dok fikir jugak adab kesopanan nih.Ye bercakap pasal adab.. Mintak maaf la aku sorokkan gender aku.
Korang suma kat cbox mau pun kat wall dan profile dok berteka teki aku rahsiakan gender aku.
 Aku bukan ape,
Contoh kalo aku ni lelaki..yang pompuan segan nak chat dengan aku.Mula la nak control ayu la..Cakap control sangat..haha.Pastu aku lak tah ke ngorat korang lak.Sori aku respek wanita..Aku tak suka la,bagi icon kiss.Ade orang cakap ala icon kiss tu bukan de pe..Just icon.Tapi mungkin aku terlalu poyo..Icon kiss yang kita bagi kepada sesiapa je nampak cam kita ..orang susah nak percaya ko setia.Kiss is actually to be given to the one you should give to.Kiss is precious.Aku dok agak jugak la..Allah pandang aku cmna kalo aku dok bagi2 icon kiss ni.Pastu profile page aku ramai je pompuan.Dah kata aku player lak

oK Contoh kalo aku pompuan,kebanyakkan lelaki pujuk aku nak kuar..mula la nak mengayat..buat tribute kat aku lah.Nyanyi la,buat puisi la,nak belanja aku makan la..Yang tak boleh blah kalo orang tu dah ade awek..Sian awek korang eh..Kalo awek korang buat benda yang sama korang jeles nak mati.Pastu bila orang tengok profile aku penuh dengan lelaki..orang ingat aku ni pompuan jalang ke ape..haha apsal teruk sangat bahasa aku nih..so susah aku nak explore dan belajar kalo aku kasi tau yang aku ni pompuan..

Aku sorok gender aku sebab aku nak korang aku layan sama rata.tak ada diskriminasi.takyah control cun nak cakap dengan aku.takyah mengayat nak cakap dengan aku.aku save duit,takyah belanja korang makan sebab korang pon tak tau aku dok mana..hehe.sebab radiome tidak boleh dilihat dengan mata kasar.Radiome hanya di internet dan aku respek kat semua orang yang layan radiome dengan baik,kasar pon takpe tapi aku tau korang saja nak buat kelakar..haha.Dan janji dengan aku korang jangan sampai jatuh cinta dengan aku..haha.Ni Dj Far ingat aku lelaki,Yang Nizam Limited ingat aku pompuan.Kalo dua-dua jatuh cinta dengan aku.Camna aku nak settle?haha


Dan mintak maaf aku mengarut sangat kadang tu.Status aku pon macam tah mengape.haha
Abang angkat aku bro syaf marah eh aku tulis status cam ngarut
  

 klik atas untuk aku tengok merapu..aku ni kurang kasih sayang bro syaf..
 sini ko klik untuk ko tengok dorang sesama join aku ngarut..aku ingat aku sorang je gila..haha

thanks bro syaf..thanks marah aku.Ye lepas ni aku takkan buat stat ngarut camtu..ok  
 Ok kira ok la tu ada keluarga angkat..Labos,bojan aku paksa dorang jadi keluarga angkat aku..Yang lelain mengoffer diri jadi ahli keluarga aku..Aku terharu tul sob!
Ok aku akan continue menyiasat lagi.Tapi,entri seterusnya aku nak promote tempat yang lain.Stop jap di frenzy.Blog aku kan blog indie.Aku lak musafir.Banyak tempat aku pergi tau..
See you don't know when..