Saturday, October 30, 2010

Kalo ko budak frenzyfm,sila jawab soalan ini

rukun sembahyang ada 13..haa korang tak pasti?nah klik /sembahyang/rukun.

tidak,no,bukan,nehi.. aku bukan nak korang jawab soalan agama.. aku bukan ustaz atau ustazah..

ni ar aku de 13 soalan nak korang jawab..tadi aku tanya ibadial frenzyfm.Dah dia teringin sangat kena interview dengan aku..so aku hantar inbox dia 13 soaln..haa aku soal tanya ape?dia jawab ape?jom usha-usha

tapi sebelum tu aku doakan kawan ko makin ok la..kawan ko accident eh ibad?aku baca status engko tadi. :(

soalan question mark berserta jawapan
Answer the questions without question mark..haaa kata ko..

1.jawab salam aku dulu.. assalamualalaikum..ko jawab? 
ibadial:wassalam.. (pendeknya ko doakan aku ibad..ko bakal femes lepas ni tau tak?haha)
2.ape nama asal ko?(kalo ko tak kisah nak share full name ko) 
ibadial:mohd ibadial hafiz bin alias 



3.tahun bila dan bulan pe ko join frenzyfm? 
7 ogos 2010 
4.ape reaksi ko masa first time lawat frenzyfm? 
teruja n aku tgk frenzy ni menarik di hati aku..
5.tahun 2010 kau keje ke study?study pe?keje pe? 
tahun 2010 aku still study kt kolej psdc kuantan(diploma electrik power) (semoga sukses ibad kata si radiome :) )
6.pengalaman bitter/sweet ko di frenzyfm? 
pngalamn bitter tu ade r..tp biar aku jela taw..xlok aibkn org..klu sweet plak..aku dpt byk kwn..ley + kwn rmai2..awek tu juz gosip je..aku still single.. (dia single lagik..ade can la korang..haha ..si radiome meyakat)
7.ko ade blog?entri blog ko yg paling ko suka?(share link entri tersebut) 
aku ade 1 blog..tp isi blog tu mcm diari diri aku jew..skrg ni mls nk update blog da(ibadial.blogspot.com) (dia busy da.. si radiome mengandaikan)
8.Ape yang ko harap ade di frenzyfm? 
aku hrp ley chat person for person..hahaha..pastu file yg nk upload tu hrp2 ley upload tnpa limit.. (kaki posing..nak tunjuk dia berposing la tu..gambar dia berposing bakal memenuhi profile dia muo kalo ko biar dia tanpa limit..huhu..tapi aku dengar kalo jadi donator ko boleh dapat kemudahan upload tanpa limit..tak gitu muo? si radiome memandai)
9.ape yang ko harap takde di frenzyfm? 
.yg aku hrp xde tu xde la plak..sume di frenzy ni menarik bg aku.. (tah2 ade orang harap ko takde di frenzy?haha.. aku tak..takde la ko ok pe..ko hadiahkan aku gambar,,baik le ko ni..jap aku tunjuk dia hadiahkan aku ape)


Pic radiome orang bagi


cantikkan dia buat kat aku.aku pernah guna pic ni untuk appear kat cbox..huhu.. masa tu aku takde pic nak pakai..Dia tetiba buatkan aku ni..Ibad ni buat aku terharu lak..isk.. de jugak orang baik dengan aku..huhu.




10.kalo ko seorang dj,ko harap orang request lagu ape? 
.ikut perkembangan semasa la..lagu pe yg top mase tu..mcm skrg aku lyn lagu2 dri projek indipretasi p.ramlee ni..tp aku lebih suke band2 indie la.. (indie tu bukan  india ..band independent band bebas..ko tulis sendiri,buat muzik sendiri,rekod sendiri..apa je sendiri..haha.aku ada jugak plan nak siasat hal projek indipretasi pramlee ni,ibad..minggu lepas tengok tv pasal hal tu..tengokla kalo aku ade masa)

11.kalo ko jadi dj supermarket,ko akan putarkan lagu ape? 
lagu paling top mase kini la..haha(aizat-sungai lui)( lupa nak tanya,ko nak jadi dj supermarket yang mana?haha)
12.ko ade buat group di frenzyfm?kalo takde,group ape yang ko join?antara group yang ko join..group ape yang menarik minat ko? 
aku xde plak nk bt group..xterpikir lg sbb bz..idea tu mmg ade..group plg aku minat anime battle asia..karya2 bdk2 frenzy ley ditonjolkn..wlpn aku pndai mlukis..tp sbb bz ngn asemen xde mse ag nk mlukis..(sori ye pibo) (ye ibad,pibo tu pinocchio leader anime battle asia..group dia korang patut usha kat frenzyfm..Memang group yang paling aktif la.penuh dengan artwork.)

13.ko nak nasihat apa2 tak kat suma?bagitau impian ko ke dan suruh orang doa?tak pon ko nak nasihatkan aku dan doa sekali? 

aku hrpkn frenzy trus bertahan sampai bile2..aku hrp gak frenzy bt gathering kt kuantan..hihihi..impian aku skrg nk study n dptkn diploma je..korg sume doakn la aku k..aku doakn korg sume berjaya dlm hidup..amin (ye aku doakan ko..hmm ape kata buat gathering kat rumah ko..suma ye ,makanan bawak sendiri..Aku sediakan badut untuk hiburkan kita.Aku pakai costume badak air kaler biru jadi korang tetap tak tau aku lelaki ke pompuan..haha..hebat hebat)


eh aku pon nak jawab jugak la soalan ni walaupun soalan ni aku buat sendiri..haha..huhu kutanya diriku eh


1.jawab salam aku dulu.. assalamualalaikum..ko jawab? 
waaalaikumussalam w.b.t hmm pelik rasanya..eh boleh ape aku doakan diri sendiri

2.ape nama asal ko?(kalo ko tak kisah nak share full name ko) 

radiome anak L/P  bojan

3.tahun bila dan bulan pe ko join frenzyfm?
radiome join frenzyfm 28september 2010


4.ape reaksi ko masa first time lawat frenzyfm? 

first tengok,,tempat frenzyfm ni memang tempat yang sesuai aku explore laju-laju.Frenzyfm can Rock the world!

5.tahun 2010 kau keje ke study?study pe?keje pe? 

dua-dua aku buat.ko taktau muo..aku ni freelance.huhu

6.pengalaman bitter/sweet ko di frenzyfm? 

bitter?huh!jiwa rasa gelora masa benda bitter tu belaku,tapi aku steady ja.Taknak kalah taknak nampak lemah..semarakkan jiwa penuh semangat..GEMURUH JIWA SEMANGAT MEMBARA..mula la aku nak nyanyi lagu si faizal tahir.hmm malas nak cerita sebab apa aku cakap camni.sweet..?huhu.. dapat menyiasat dan belajar dari hidup orang di frenzyfm.Dapat ahli keluarga angkat.sini ramai blogger jadi banyak le cite.jumpa labos yang comel dan manja suka sakat dia..huhu.jumpa eida yang menawan..aku nak jadi bodyguard ko, eida..huhu.sini de group2 best yang best untuk dijoin.nah tegok entri ni..kemunculan aku yang first..orang putih kata debut aku-usha-frenzy-fm.html.thank you muo sebab tak ban aku..sweet

7.ko ade blog?entri blog ko yg paling ko suka?(share link entri tersebut) 

aku patut jawab apa ya?haha.. ye korang tolong le jawab haha. entri yang aku paling suka ialah.. dimulakan-dengan. itulah permulaan radiome..huhu

8.Ape yang ko harap ade di frenzyfm? 

delete account system..haha..gurau gurau.. cabutan bertuah aku nak..huhu..ade group macam untuk budak2 study spm ke,pmr ke..tempat khas frenzyfm yang berkonsepkan majalah.. full of interviews,infos(tak semestinya info psl frenzy je..info pasal general knowledge pon boleh..info nape kita terapung  dibulan ke..haha)pastu letak la kat tepi cam tepi kanan contoh .. "info bulan ini" dia flash info dan clickable la..tak pon letak kata-kata motivasi bulan ini..minggu ini..hadis ke pe..jadi members kita jadi mendapat ilmu la jugak

9.ape yang ko harap takde di frenzyfm? 

korang sememangnya tau aku tak suka ape..haha

10.kalo ko seorang dj,ko harap orang request lagu ape? 

lagu bermotivasi..aku tak suka la org req lagu pasal kecurangan.sedih nak mati.lagu negatif.gf lari,,bf lari..lagu ayahku kawin lagi pon aku sedih..jangan req lagu tu.

11.kalo ko jadi dj supermarket,ko akan putarkan lagu ape? 

lagu bermotivasi jugak.hmm ceramah motivasi pon aku pasang jugak..orang zaman sekarang ni perlukan motivasi dalam hidup..dunia semakin masai.eh aku putarkan azan orait!

12.ko ade buat group di frenzyfm?kalo takde,group ape yang ko join?antara group yang ko join..group ape yang menarik minat ko?
takde buat group..anime asia battle la..aku nak buat group fan aku kot..tah2 leoz je accept invitation aku..haha


13.ko nak nasihat apa2 tak kat suma?bagitau impian ko ke dan suruh orang doa?tak pon ko nak nasihatkan aku dan doa sekali? 

jangan mencarut.jangan senang mengatakan i love you kalo ko main-main je.Jangan bagi harapan palsu kat orang.jangan kuat mengorat kalo tak ko dikatakan player(baik lelaki atau pompuan) susah ko nak dapat jodoh kalo buat camtu..haha.hormat le wanita..jangan mengasari wanita dan buat sexual harrasment.haha.
nasihat aku untuk diri sendiri..radiome,ko ok ok je la..jangan ko buat orang sedih



  is not FENDYFM 




korang lak..jawab ar soalan-soalan di atas..nak tengok style korang menjawab..aku tak buat soalan objektif ya..pensel 2B takyah digunakan dan jawapan takyah dibulatkan. jawab le......mari le..mari le..